Page content

Vijf tips om meer uit je brein te halen

article content

Vijf tips om meer uit je brein te halen

Hoe kan je meer uit je brein halen? In dit artikel krijg je vijf tips hoe je meer uit je brein kunt halen. Voeding doet heel erg veel met je brein, veel meer dan we denken. Hoe eet jij je slim?

De kwaliteit van je voeding is enorm belangrijk voor je brein aangezien 20% van je totale lichaamsenergie bestemd is voor je brein. Hoe beter de kwaliteit van je voeding dus is hoe meer kwaliteit je naar je brein stuurt.

Verbeter je brain performance!

1 Eet vitamine Cvitamine c is goed voor je brein

Vitamine C zorgt er voor dat je meer dopamine aan maakt. Je hebt vitamine C nodig om dopamine aan te maken.

Allemaal aan de vitamine C voor betere brain performance #brein #succes #brainperformance

Dopamine werkt positief voor het leren. Bekijk hier de video over vitamine c en dopamine.

 2 Kauw kauwgumKauwgom kauwen is goed voor je brein

Als je kauwgom kauwt, dan stroomt er extra bloed naar je hoofd om je kaken te helpen bij die inspanning. Dit extra bloed gaat ook voor een deel naar je hersenen en daarom kunnen je hersenen beter werken. Het gaat niet per se om kauwen op kauwgom. Je kan ook op iets anders kauwen.

Kauwgum kauwen voor betere brain performance? #brein #brainfood #brainperformance

3 Eet bosbessen

eet je slim door bosbessenIn bosbessen zitten flavonoïden. Uit recent onderzoek is gebleken dat die een gunstig effect kunnen hebben op het geheugen, het leervermogen en de cognitieve functies in het algemeen, zoals het logisch redeneren, beslissingen nemen, woorden te begrijpen en met getallen te werken. Bosbessen hebben nog meer positieve effecten. Lees meer over bosbessen en je brein >>>

4 Eet meer omega 3

Omega 3 zit in vette vis en noten. Bij verschillende experimenten bleek dat mensen die veel omega 3 aten duidelijk betere leerprestaties hadden dan mensen die dit niet aten.

5 Stop met het eten van suiker

Als je meer uit je brein (en je leven) wilt halen is het belangrijk om jouw consumptie van suiker zoveel mogelijk te matigen.

Het nadeel van geraffineerde suiker (in snoep, koek, zoet broodbeleg en frisdrank) is dat het de bloedsuikerspiegel plotseling heftig laat stijgen (hyperglycemie), waarop het lichaam reageert met een grote afgifte van insuline om de bloedsuiker te laten dalen. Het gevolg is dat je in een hypoglycemie terechtkomt. Je bloedsuiker spiegel daalt.

Verbeter je brain performance

Wil jij je brain performance verbeteren? Ontdek geavanceerde breinprincipes en strategieën, zodat je beter kunt onthouden, razend productiever wordt en slimmer kunt werken en leren.

Ontdek hoe je je brain performace kunt verbeteren>>

Belangrijk: Deel je gedachten en ideeën direct in het reactieveld hier onder.

Als je dit artikel over brain performance waardevol vindt deel het dan met je vrienden, klanten, collega’s – iedereen die graag meer uit zijn brein wil halen. – Janneke

Comment Section

1 reactie op “Vijf tips om meer uit je brein te halen


Door lieve op 3 oktober 2015

Ik hoop dat ik een uitmuntend ga halen voor me topotoets
Europa en bedankt voor de tips liefs lieve

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.