Heb jij een miljonairsbrein?
20 maart 2012 
2 min. leestijd

Heb jij een miljonairsbrein?

Het miljonairsbrein ontrafeld. Maak kennis met T. Harv Eker.

In zijn boek “het miljonairsbrein ontrafeld”, onthuld hij waarom sommige mensen voorbestemd zijn om rijk te worden, terwijl andere hun leven lang elke euro moeten omdraaien.

Als je de juiste kennis bezit, de juiste strategieën en vooral het juiste karakter en de juiste mentaliteit kan jij ook een miljonairsbrein krijgen.

Hoe krijg je een miljonairsbrein?

In dit artikel leer je wie T. Harv Eker is en leer je hoe ook jij een miljonairsbrein krijgt.

Wie is T. Harv Eker?

T. Harv Eker ging van 0 naar miljonair in slechts 2,5 jaar! Hij combineert een uniek soort van “straatwijsheid met gevoel”. T. Harv Eker is de oprichter en directeur van Peak Potentials Training, het snelst groeiende persoonlijke ontwikkelingsbedrijf in Noord-Amerika.

Geld was schaars gedurende zijn kindertijd, dus op zijn dertiende begon Eker zijn werkcarrière. Als tiener bracht hij kranten rond, verkocht ijs en zonnebrandolie op het strand. Na een jaar op de York University besloot hij tijd vrij te maken om zijn droom om miljonair te worden achterna te gaan. Hij had allerlei baantjes en begon tientallen verschillende bedrijfjes, maar het maakte niet uit wat hij deed, of hoe hard hij ook werkte, het succes bleef uit.

het-miljonairsbrein-ontrafeldEindelijk, na vele jaren vol frustratie, sloeg Harv de spijker op zijn kop. Hij opende één van de eerste fitness winkels in Noord-Amerika en breidde zijn bedrijf uit tot 10 winkels in slechts 2,5 jaar. Daarna verkocht hij een deel van het bedrijf aan een Fortune 500 onderneming.

Door deze verkoop bereikte Eker zijn droom, hij was eindelijk miljonair. Maar in minder dan 2 jaar was al het geld verdwenen. Door een combinatie van slechte investeringen en ongecontroleerd spenderen was Eker weer precies zoveel waard als toen hij begon.

Op dat punt begon Eker theorieën te ontwikkelen over de mentale en emotionele relatie van mensen met geld. Hij realiseerde zich dat zijn “innerlijke geldthermostaat” op een specifieke hoeveelheid financieel succes afgesteld stond, en dat iedereen ook een financieel vastgesteld punt had.

Zijn grootste ontdekking was dat deze financiële blauwdruk veranderd kan worden. Met gebruik van beginselen en ervaringen die in zijn boek “Miljonairsbrein ontrafeld” staan, verzette Eker zijn eigen blauwdruk naar niet alleen succes krijgen, maar ook naar succes behouden en het laten groeien, en daardoor een multi-miljonair te worden.

Miljonairsbrein ontrafeld

Tien manieren waarom rijke mensen anders denken en handelen.

  1. Rijk mensen geloven “ik creëer mijn leven. Arme mensen geloven “het leven overkomt me”.
  2. Rijke mensen spelen het spel met geld om te winnen. Arme mensen spelen het spel om niet te verliezen.
  3. Rijke mensen zijn vast besloten rijk te zijn. Arme mensen willen rijk zijn.
  4. Rijke mensen denken groot. Arme mensen denken klein.
  5. Rijke mensen focussen zich op mogelijkheden. Arme mensen focussen zich op moeilijkheden.Tien manieren waarom rijke mensen anders denken en handelen
  6. Rijke mensen bewonderen andere rijke en succesvolle mensen. Arme mensen verafschuwen rijke en succesvolle mensen.
  7. Rijke mensen kiezen ervoor om betaald te worden op basis van hun resultaten. Arme mensen kiezen ervoor om betaald te worden op basis van tijd.
  8. Rijke mensen denken “allebei”. Arme mensen denken “dit of dat”.
  9. Rijke mensen gaan goed met hun geld om. Arme mensen gaan “verkeerd” met hun geld om.
  10. Rijke mensen leren en groeien constant. Arme mensen denken dat ze het al weten.

Heb jij een miljonairsbrein?

Belangrijk: Deel je gedachten en ideeën direct in het reactieveld hier onder.

Als je dit artikel over het miljonairsbrein waardevol vindt deel het dan met je vrienden, klanten, collega’s – iedereen die support kan gebruiken om de relatie met geld te verbeteren – Janneke

Over de schrijver
Ik ben Janneke Stielstra, ondernemer sinds 2011 en oprichter van Rebels Company. Een plek voor slimme, creatieve (hoogbegaafde) ondernemers, eigenwijze rebels en sensitieve pioniers die geïnspireerd willen worden op thema’s op gebied van business, persoonlijke ontwikkeling en creativiteit. 
Reactie plaatsen