Ben jij al op datadieet?
16 maart 2011 
0 min. leestijd

Ben jij al op datadieet?

Er komen enorme hoeveelheden informatie op ons af. Radio, tv, mailtjes, sms, berichten op facebook, twitterberichten en dan heb je ook nog de gewone post. Ben jij een informatie-junkie?

De favoriete knop van een informatie-junkie is F5 (refresh). Is het verveling? Is het oprechte interesse? Ook niet. Het is de angst om dingen mis te lopen, die tot een oprechte verslaving kan leiden. Bewustwording is dan ook het devies.

Er is zelfs een nieuw woord voor infobesitas. Met als klacht: vermoeidheid, slaaptekort, concentratieproblemen.

Tijd voor een datadieet

– Zet na zeven uur ‘s-avonds je computer uit
– Zet je computer pas aan na je ontbijt
– Kijk minder TV, stel één TV vrije avond in
– Bekijk maar twee keer per dag je mail, lukt dit niet meteen begin dan met maximaal vier keer per dag
– Ga eens kritisch door je abonnementen, ga je echt alles lezen
– Krijg je veel nieuwsbrieven via mail, je kan je hier ook voor afmelden
– Als je op internet iets gaat zoeken, zorg dan dat je een helder doel hebt. Stel daarnaast een timer in hoe lang je maximaal gaat surfen

Het programma netwerk besteed aandacht aan infobesitas.

Belangrijk: Laat hieronder jouw reactie en eventuele aanvullingen achter.

Als je dit artikel over datadieet waardevol vindt help dan mee dit te verspreiden door het te delen met andere professionals. Dit kan door middel van de social media knoppen. Ik vind het ook altijd fijn als je een reactie achterlaat.

Over de schrijver
Ik ben Janneke Stielstra, ondernemer sinds 2011 en oprichter van Rebels Company. Een plek voor slimme, creatieve (hoogbegaafde) ondernemers, eigenwijze rebels en sensitieve pioniers die geïnspireerd willen worden op thema’s op gebied van business, persoonlijke ontwikkeling en creativiteit. 
Reactie plaatsen