Vier redenen om je missie op papier te zetten
14 mei 2011 
1 min. leestijd

Vier redenen om je missie op papier te zetten

Het op schrijven van jouw persoonlijke missie kan van onschatbare waarde zijn.

Ik noem vier redenen waarom kennis van jouw persoonlijke missie van onschatbare waarde is.

1 Je missie geeft je richting en doelen

Het kennen van je eigen missie geeft je leven richting. Het helpt je om te bepalen wat je wel en niet moet doen, waardoor je effectiviteit enorm toe neemt.

2 Eerst geloven dan zien

Pas als je ergens heilig in gelooft ontwikkel je focus. Zo is je missie een krachtig hulpmiddel om je focus te bepalen, kansen te zien en doelen te realiseren. Daarnaast kent je brein niet het onderscheid tussen werkelijkheid en fictie. Als je je missie opschrijft in de tegenwoordige tijd zal je onbewuste er mee aan de slag gaan om jouw missie werkelijkheid te laten zijn.

3 Je missie is een anker in moeilijke tijden

Soms komen er bepaaalde zaken op je pad waar je totaal niet op zit te wachten. Je wordt ontslagen, je bedrijf gaat failliet, je krijgt problemen met je gezondheid. Met een goed geformuleerde missie geeft je op die momenten voldoende en duidelijke perspectieven om op een effectieve wijze met tegen slagen om te gaan.

4 Je missie als voorbehoudsmiddel tegen burn-out en depressie

Waarschijnlijk heb je er nooit bij stilgestaan, maar vraag je eens af hoeveel mensen je kent die echt weten wat ze willen, zowel werk als privé, die voor zichzelf een duidelijke richting en heldere doelen hebben. Hoeveel van deze mensen zijn depressief of hebben een burn-out? Ik durf te wedden dat je er niet één kent.

Belangrijk: Laat hieronder jouw reactie en eventuele aanvullingen achter.

Als je dit artikel over jouw missie interessant vindt deel het dan met je vrienden, klanten, collega’s – Janneke

Over de schrijver
Ik ben Janneke Stielstra, ondernemer sinds 2011 en oprichter van Rebels Company. Een plek voor slimme, creatieve (hoogbegaafde) ondernemers, eigenwijze rebels en sensitieve pioniers die geïnspireerd willen worden op thema’s op gebied van business, persoonlijke ontwikkeling en creativiteit. 
Reactie plaatsen