Ontdek de 7 gewoonten van Succes

Page content

Elke dag een WCI – What Could Improve

article content

Elke dag een WCI – What Could Improve

Batul Kazmi komt uit uit een nogal ondernemende familie sinds een jaar heeft zij zich hierbij ook aangesloten. Het leukste aan ondernemen vindt zij dat ze elke dag kan groeien. Elke dag een WCI (what could improve). Op deze manier word je elke dag uitgedaagd om een betere versie te worden van jezelf. Power stories is een rubriek bij Janneke Stielstra waar ondernemers hun verhalen delen om elkaar te inspireren.

Batul Kazmi | The Pure Family | meer dan 1 jaar | in de 20

Wat motiveerde en inspireerde je om jouw bedrijf te starten?

Ik ben zelf sinds een jaar als partner actief bij The Pure Family, een collectief waarin betekenisvol leven centraal staat. Met onze #livepurposefully filosofie geloven we dat je als mens in essentie wilt bijdragen aan een doel dat groter is jouzelf. Voor ons is dat om (sociale en economische) impact te maken met onze business, academy en foundation. Hiermee creëren wij een platform om anderen te inspireren betekenisvol te leven.

Omschrijf jouw bedrijf, wat doe je?

Je kunt stellen dat ik uit een nogal ondernemende familie kom. Sheraz en Nawaz zijn al lange tijd ondernemer. Ze zijn de oprichter van The Pure Family, een collectief waarin betekenisvol leven centraal staat. Ik heb me een jaar geleden aangesloten. TPF is een moderne keten van unieke concepten die samen een pure levensstijl verspreiden. Naast ons restaurant (Hills & Mills) zijn ook een saladebar (HAKA), een agency voor marketing en strategy (MiU), (een blog), een workspace (GR!T) en een kookboek (Papa Kazmi) onderdeel.

Wat wilde je worden toen je een klein meisje was?

Als klein meisjes wilde ik net zo ondernemend, slim en ambitieus worden als mijn broers. En dat is me gelukt, maar dan wel op mijn eigen manier ;).

Wat waren de grootste uitdagingen tot nu toe in je bedrijf?

Mijn grootste uitdaging was toen ik vorig jaar begon aan mijn carrière en mezelf afvroeg: hoe kan ik met mijn politieke achtergrond van toegevoegde waarde zijn in een ondernemende wereld. Bij politicologie heb ik geleerd dat praten en discussieren van belang is om weloverwogen beslissingen te maken. Je houdt bijvoorbeeld rekening met verschillende belangengroepen. Dat er soms ruime tijd overheen gaat voordat er actie wordt ondernomen is dan onoverkomelijk. In de ondernemende wereld gaat het er anders aan toe. Naast dat je veel meer op jezelf bent aangewezen bij besluiten maken, moet je stappen durven zetten om te kunnen overleven. Voor mij was het daarom van belang om al in een vroeg stadium in de juiste mindset te komen.

Hoe heb je deze uitdagingen overwonnen?

Al snel kwam ik erachter dat ik niet afhankelijk hoefde te zijn van mijn kennis, maar dat de juiste mindset en mijn natuurlijke instinct mij zouden helpen in mijn pad naar succes. De mindset kreeg ik door de 6 principes van Napoleon Hill, de grondlegger van het positivisme, te volgen. Hier kreeg ik hulp bij van mijn NLP coach Paul ’t Mannetje. Daarnaast hielp mijn coach me bij het ontdekken van de talenten die ik van nature bezit om deze vervolgens binnen ons eigen bedrijf te gebruiken.

Wat is jouw diepere why?

Ik heb langdurig gereisd door onder andere Canada en Gambia en heb ik meegelopen met ministers en andere belangrijke leiders. Daarbij heb ik ontdekt wat mijn passie is: mensen helpen het beste uit zichzelf te halen. Mensen vertellen mij regelmatig dat ik met mijn energie mensen kan bewegen. Met behulp van courses op het gebied van psychologie, overtuigen en persoonlijk leiderschap heb ik dit talent verder ontwikkeld. Inmiddels heb ik al een aantal mensen mogen coachen en begin ik binnenkort aan het geven van training op het gebied van online communicatie op universiteiten en hoge scholen. Mijn persoonlijke missie is om mensen te helpen impact te maken. Een vriendin zei ooit tegen mij: ‘Ik zie jou over twintig jaar wel als coach.’ Ik ben ervan overtuigd dat ik in die twintig jaar veel te veel kan bereiken om met coachen te wachten.

Wat vind je het leukste aan je eigen bedrijf?

Voor mij is dat dat ik elke dag kan groeien. Betekenisvol leven staat voor ons gelijk aan betekenisvol werken. Want vergeet niet dat werken het merendeel van de tijd van je leven bezet. Wij vinden het belangrijk dat mensen zich realiseren dat ze van betekenis kunnen zijn en uitgedaagd worden om zich elke dag te ontwikkelen. Ook op werk.
Eén van mijn inspirators is Tony Robbins en hij zegt ‘If you don’t grow, you die’. Dit passen wij toe binnen onze organisatie. Zo verwachten wij van onze medewerkers dat zij elke dag iets leren. Een voorbeeld hiervan is dat we elke dag een WCI (what could improve) bedenken. Op deze manier word je elke dag uitgedaagd om een betere versie te worden van jezelf.

Waar loop je in je bedrijf tegen aan?

Ik heb een passie voor leren en nieuwsgierigheid. Hiermee snij ik mezelf soms in de vingers om te veel te willen. Daarom heb ik de Pick Fours binnen ons bedrijf geïnitieerd. Dit houdt in dat we per kwartaal doelen, objections, stellen en deze begeleiden aan de hand van key results. Dit zorgt ervoor dat ik me kan focussen op prioriteiten en als ik dan tijd over heb me hier mee bezig kan houden.

Wat zijn voor jouw bedrijf de pareltjes van succes?

Met The Pure Family
1. Het ontwikkelen van het kookboek Papa Kazmi, waarvoor ik free publicity genereerde via o.a. Koffietijd. Papa Kazmi is uitgebracht in twee talen en bijna 2.000 keer verkocht zes landen, waaronder Nederland, Japan en Engeland.
2. Het uitrollen van de crowdfundingcampagne voor saladebar HAKA. In twee dagen haalden wij 50.000 EUR op, een record in de horeca.
3. De samenwerking met IKEA, waarbij ik ervoor zorgde dat restaurant Hills & Mills als inspiratiebron in de internationale brand video werd opgenomen.

Met MiU. agency
1. De succesvolle introductie van het Amerikaanse bedrijf Eventbrite in Nederland. Het kantoor in Amsterdam is geopend in de lente van 2016 en inmiddels behoort Eventbrite tot de drie grootste spelers van Europa. Diensten waren onder andere het genereren van media-aandacht, het lokaliseren van (online) content, het partneren met lokale spelers zoals ADE en het organiseren van events met en voor influencers.
2. Het opzetten van Hartje Delft. Ik heb er als marketeer en community manager voor gezorgd dat dit hippe winkelgebied is uitgegroeid van 0 tot 28 toonaangevende winkels.
3. De campagne ‘Hoe zie jij Delft’ voor opdrachtgever DIJCK2 bereikte in één maand meer dan 250.000 mensen met minder dan 2.000 EUR advertentiebudget. Ik heb de campagne ontwikkeld en uitgerold, waaronder onder andere het samenstellen van de mediamix en het produceren van de video.

Welk advies wil je aan andere ondernemers geven?

‘Being aware of your fear is smart. Overcoming it is the mark of a successful person.’ Seth Godin

Waar wil je over een jaar staan?

Om naast onze business, de academy en een foundation hebben staan :).

THE PURE FAMILY #LivePurposefully

Ik ben het meest trots op …

mijn broers

Mijn grootste angst is …

niet van waarde kunnen zijn

Het beste advies van mijn moeder …

‘Vergeet niet om tijdens de marathon van je leven soms even naar ‘binnen’ te kijken en te voelen wat je voelt’ #meditation

Het beste advies van mijn vader …

‘Werk hard, wees op tijd en haal alles eruit wat er in je zit’

De grootste les die ik heb geleerd …

Als oprichter van The Pure Family ben je een voorbeeld voor je medewerkers maar ook voor je community. Ik vroeg aan mijn broer Sheraz wat ‘practise what you preach’ voor hem betekent. Sheraz antwoordde met één woord: GR!T. GR!T in voor ons is de passie en het doorzettingsvermogen dat ons elke dag weer drijft om onze purpose na te streven

Ik geloof …

dat je als mens in essentie wilt bijdragen aan een doel dat groter is jouzelf. En dat gevoel is onbeschrijfelijk.

Mijn favoriete tool voor mijn bedrijf is …

morning motivation: met het gele team een motiverend filmpje kijken om je dag te boosten.

Mijn favoriete quote is …

Success is doing what you want to do, when you want, where you want, with whom you want, as much as you want.” – Tony Robbins

plaatje-verhalen

Comment Section

0 reacties op “Elke dag een WCI – What Could Improve

Plaats een reactie


*